Рукоділля ” вироби разом з дітьми

У програму практично кожного навчального закладу – будь то дитячий садок або школа-входить робота з природними матеріалами. Всі ці ведмедики з шишок, камінчики на камінчиках і картини з бобових є обов’язковим елементом освіти, який не завжди радує мам. По-перше естетично – не завжди те, що приносить чадо, радує батьківський погляд. По-друге-трудовитратно. Збір природних матеріалів педагоги часто доручають батькам, які насилу собі уявляють, для чого це і навіщо.

а дійсно-для чого?

Всі ці палички, всі ці шишечки, всі ці листочки, насіння та інші благоглупости, якими починає обсипати нас природа з серпня місяця – вся ця нісенітниця в дитячій голові оживає в цілий світ. Гілочка схожа на жирафа, камінь схожий на краба, насіння – на крила бабки, і так далі.

Мертвий на наш погляд світ таїть для дитини світ живий, зі своїми правилами. Світ, в який дитина може піти з головою. Особливо важливо це вміння фантазувати і представляти для сучасних дітей, дитячі яких заповнені «барбямі» всіх мастей і машинами всіляких конструкцій. На вмінні фантазувати тримається інше дитяче вміння-вміння думати. В тому числі і аналітично. Так дозріває психіка будь-якої людини, на фантазії будується все мислення. Тому, пропонуючи дитині дофантазувати, а то і з повного нуля створити образ, педагоги в освітніх установах пропонують вашій дитині ні багато, ні мало-а мислити.

Однак фантазувати і мріяти, а потім і створювати об’єкт, діти можуть не відразу. До того, як вони навчаться це робити, їм необхідно розвинути дрібну моторику рук. Це вона дозволяє сипати туди, куди треба, і вставляти вухо в голову потенційному їжаку, а не в попу. розвиток моторики розвиває мову і взагалі, в цілому-кмітливість. а вміння фантазувати тісно пов’язане з можливостями тіла-які являє собою моторика. Крім цього, важливо ще й…

…вміти доводити справу до кінця. Діти схильні мислити гіперболізовано і не завжди здатні довести до кінця те, що затіяли. Адже вам напевно знайома така картина: двадцять хвилин підготовки до створення епічного полотна, три хвилини малювання і зміна заняття… А все, що сприяло створенню полотна, залишається лежати на місці. Лінь-матінка. Скукотища здолала. Нерідко така нудьга або лінь нападає на дитину в ситуаціях, які він не може довести до кінця. Занадто складне, не по роках, не по посидючості, заняття. Вироби з природних матеріалів допомагають вирішити це питання: все робиться швидко і практично без бруду. Два “курносика «в спинку соснової шишці, дві намистинки на пластиліні на» обличчя” – і ось уже бабка. Затія швидка, результат отриманий, задоволення тьма. Вироби з природного матеріалу відчутні і видимі, навіть в процесі створення.

Чому ж педагоги при всій такій корисності цього заняття не хочуть самі збирати природний матеріал? ну, по-перше, це занадто багато-заготовити і висушити матеріал на весь клас або всю групу. По-друге, процес заготівлі природних матеріалів-це додаткова можливість для батьків звернути увагу на потреби своїх дітей, та й просто на самих дітей. Збираючи природний матеріал, багато батьків настільки захоплюються цим, що починають і самі робити з дитиною (а то і для себе) вироби з природних матеріалів. Не треба думати, що всі вироби можуть виглядати тільки як в підручниках радянського зразка – багато витончені предмети інтер’єрів взялися саме із зібраних в лісі паличок і шишок – youtube вам на допомогу.

Важливі вироби з природних матеріалів і в екологічному вихованні дітей, про який так багато говорять, але занадто мало роблять. Можливість використовувати те, що потім спокійно перегниє і розчиниться в природних надрах, а після допоможе жити і розвиватися нового життя, знайомить дітей з феноменальною влаштованістю нашого світу. Надає це і біологічної кмітливості – на уроках біології куди як простіше відповідати про те, про що ти маєш уявлення, ніж намагатися на словах зрозуміти, чим соснова шишка відрізняється від ялинової.

Нарешті, вироби з природних матеріалів – це дуже простий засіб скоротати вечір не за телевізором і не за комп’ютерними іграми, а один з одним. І не валитися в цей стан – »мені нічого робити”. Це простий і легкий спосіб для вашої дитини повірити в свої сили і побачити в собі творця (так, з великої літери). І ще це дуже простий спосіб для вас, батька, зайняти дитину і отримати спокійні двадцять –тридцять хвилин, навіть якщо ви не бажаєте брати участь в цих витівках.